UAS Lupahaku käynnissä

Uudet lennokkimääräykset astuvat siis voimaan vuoden lopussa. Samalla vanha AIC listaus lennätyspaikoista poistuu käytöstä ja tilalle tulee uudet sallivat UAS alueet. Ilmailuliitto koostaa parhallaan listaa lennätyspaikoista Traficomin käsittelyyn syyskuun aikana. Nyt kannattaa tarkistaa, että oma lennätyspaikka löytyy UAS lupahakulistauksesta ettei harrastasedellelytykset heikkene jatkossa.Lisäksi on hyvä toimittaa lisätietoa lennokkitoimikunnalle jos nykyiseen toimintaan liittyy haasteita (esim. AIC korkeudet tms.), jotta toiminnan sujuvoittamisesta voidaan keskustella uusien lupien yhteydessä.

Ajantasainen lista lupahakuun toimitettavista lennätyspaikoista löytyy tämän sivuston sivuston ylänavigaation kautta kohdasta ”Lennokkikerhoille” -> ”Vaihe 3. – Lennätyspaikat”.

Jos oma lennätyspaikka vielä puuttuu listoilta niin nyt kannattaa nopeasti ottaa yhteyttä Lennokkitoimikuntaan kerhon tai kentän päällikön toimesta.