Helpoin tie uusien määräysten maailmassa on todennäköisesti jäsenyys paikallisessa lennokkikerhossa. Ilmailuliitto yhdessä jäsenkerhojen kanssa pyrkii hoitamaan erilaiset lupa-asiat keskitetysti, jotta harrastajat voivat keskittyä olennaiseen eli harrastamiseen. Monilla kerhoilla on myös valmiit lennokkien lennätyspaikat, joilla harrastaminen on turvallista ja helppoa.

Jos paikkakunnaltasi ei löydy kerhoa voit toki harkita kerhon perustamista yhdessä esim. alueesi muiden harrastajien kanssa. Lennokkitoimikunta opastaa ja auttaa asiassa tarvittaessa. Kerhoille Ilmailuliitto tarjoaa käytännön tukea ja apua, jolloin poikkeamislupien hakeminen on mahdollisimman helppoa ja vaivatonta.

Ilmailuliiton jäsenkerhot löytyvät verkkosivuilta www.ilmailuliitto.fi. Lisäksi ylänavigaation kohdasta ”Lennokkikerhoille” löydät listauksen jäsenkerhoista, jotka ovat ilmoittautuneet mukaan määräysten mukaisten poikkeamislupien hakemiseen.

Jos jäsenyys kerhossa ei kuitenkaan ole perusteltua syystä tai toisesta niin suosittelemme seuraamaan viranomaisten ohjeita uusista määryksistä www.droneinfo.fi ja www.traficom.fi verkkosivuilta.